Jak sprawdzić dostępność usług Netia, Vectra i UPC?

Otrzymujemy wiele zapytań czy operator jak Netia, Vectra, UPC jest dostępny w moim mieście lub regionie oraz jak sprawdzić dostępność usług. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka sposobów na sprawdzenie dostępności usług operatorów internetu. W dużych aglomeracjach klient ma możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych od wielu operatorów.

Coraz częściej w określonej lokalizacji otrzymuje możliwość wyboru technologii, w której będą realizowane usługi (DOCSIS – kablowych, DSL – telefonicznych, GPON – światłowodowych). Każda z nich charakteryzuje się określonymi parametrami oraz ceną i umożliwia korzystanie z telewizji, Internetu oraz telefonu. Kluczowym etapem podjęcia decyzji o wyborze operatora jest sprawdzenie dostępności usług w naszym miejscu zamieszkania.

Usługi oparte o sieci kablowe lub światłowodowe coraz częściej są dostępne również w mniejszych miastach. Każdy duży operator udostępnia możliwość sprawdzenia dostępności usług, zarówno przez stronę internetową oraz infolinię telefoniczną. Sprawdzamy jak proces ten realizowany jest u trzech kluczowych operatorów w Polsce – Netia, Vectra oraz UPC.


Dostępność Internetu Netia

Operator Netia udostępnia na swojej stronie internetowej funkcję sprawdzenia dostępności usług. Wystarczy w dwóch krokach podać dane o lokalizacji m.in. miejscowość, nazwa ulicy, numer domu. Zasięg możemy sprawdzić również dzwoniąc na infolinię (801 044 385). W praktyce Netia korzysta z infrastruktury Orange, więc możemy również sprawdzić dostępność usług przez stronę informacyjną Orange. Efektem będzie szczegółowa informacja o dostępności internetu, telefonii, telewizji. Istnieje możliwość zamówienia usługi, a jednocześnie uzyskania informacji o parametrach usług.

Zobacz ofertę i promocje Netia


Dostępność Internetu Vectra

W przypadku operatora Vectra, dostępność usług możemy zweryfikować dzwoniąc na infolinię (601 601 601) lub przez stronę internetową, wypełniając formularz sprzedażowy lub wskazując lokalizację w nagłówku strony www.vectra.pl. Sprawdzenie dostępności usługi można również zrealizować dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta: tel. 0 801 08 08 80. Odpowiedzi na to pytanie udzielą również pracownicy Biura Obsługi Klienta w Państwa mieście zamieszkania.

Zobacz ofertę i promocję Vectra


Dostępność Internetu UPC

W przypadku internetu UPC należy przejść na stronę zamówienia usług w celu wypełnienia formularza (Miasto, Ulica, Nr). Efektem przesłania danych, będzie informacja zwrotna o dostępności usług. Opcjonalnie możemy również zadzwonić do działu sprzedaży UPC (813 813 813).

Zobacz ofertę i promocje UPC


Podsumowanie dostępności internetu

Bardzo często efektem sprawdzania dostępności usług będzie oferta od kilku operatorów. Wybierając dostawcę dobrze jest kierować się opiniami sąsiadów na temat stabilności i jakości działania poszczególnych usługodawców. Warto pamiętać, że w różnych miejscowościach jakość usług nawet tego samego operatora może być diametralnie różna.

Jeżeli w naszej lokalizacji dostępny jest tylko jeden operator, który nie ma zbyt dobrej opinii, warto rozważyć wybór usług bezprzewodowych zamiast kablowych. Jeżeli nie jesteśmy na mapach dostępności żadnego z powyższych operatorów, dobrym pomysłem może być wykonanie połączenia telefonicznego na infolinię sprzedażową każdego z usługodawców. Konkurencja na rynku usług telekomunikacyjnych, jest bardzo duża i wymaga nieszablonowych działań od operatorów. Może okazać się więc, że w niedalekiej przyszłości dany operator planuje inwestycję właśnie w miejscu, gdzie szukamy usługi.

Zobacz też: Jaki internet najlepiej wybrać? 

Jak sprawdzić dostępność usług Netia, Vectra i UPC?
Ocena: 2.8 (55.56%) z 9 głosów

2 komentarze do wpisu „Jak sprawdzić dostępność usług Netia, Vectra i UPC?”

Dodaj komentarz