dostępność usług internetu

Jak sprawdzić dostępność usług Netia, Vectra i UPC?

Otrzymujemy wiele zapytań czy operator jak Netia, Vectra, UPC jest dostępny w moim mieście lub regionie oraz jak sprawdzić dostępność usług. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka sposobów na sprawdzenie dostępności usług operatorów internetu. W dużych aglomeracjach klient ma możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych od wielu operatorów.

Coraz częściej w określonej lokalizacji otrzymuje możliwość wyboru technologii, w której będą realizowane usługi (DOCSIS – kablowych, DSL – telefonicznych, GPON – światłowodowych). Każda z nich charakteryzuje się określonymi parametrami oraz ceną i umożliwia korzystanie z telewizji, Internetu oraz telefonu. Kluczowym etapem podjęcia decyzji o wyborze operatora jest sprawdzenie dostępności usług w naszym miejscu zamieszkania.

Usługi oparte o sieci kablowe lub światłowodowe coraz częściej są dostępne również w mniejszych miastach. Każdy duży operator udostępnia możliwość sprawdzenia dostępności usług, zarówno przez stronę internetową oraz infolinię telefoniczną. Sprawdzamy jak proces ten realizowany jest u trzech kluczowych operatorów w Polsce – Netia, Vectra oraz UPC.


Dostępność Internetu Netia

Operator Netia udostępnia na swojej stronie internetowej funkcję sprawdzenia dostępności usług. Wystarczy w dwóch krokach podać dane o lokalizacji m.in. miejscowość, nazwa ulicy, numer domu. Zasięg możemy sprawdzić również dzwoniąc na infolinię (801 044 385). W praktyce Netia korzysta z infrastruktury Orange, więc możemy również sprawdzić dostępność usług przez stronę informacyjną Orange. Efektem będzie szczegółowa informacja o dostępności internetu, telefonii, telewizji. Istnieje możliwość zamówienia usługi, a jednocześnie uzyskania informacji o parametrach usług.

Zobacz ofertę Netia


Dostępność Internetu Vectra

W przypadku operatora Vectra, dostępność usług możemy zweryfikować dzwoniąc na infolinię (601 601 601) lub przez stronę internetową, wypełniając formularz sprzedażowy lub wskazując lokalizację w nagłówku strony www.vectra.pl. Sprawdzenie dostępności usługi można również zrealizować dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta: tel. 0 801 08 08 80. Odpowiedzi na to pytanie udzielą również pracownicy Biura Obsługi Klienta w Państwa mieście zamieszkania.

Zobacz ofertę Vectra

 


Dostępność Internetu UPC

 

W przypadku internetu UPC należy przejść na stronę zamówienia usług w celu wypełnienia formularza (Miasto, Ulica, Nr). Efektem przesłania danych, będzie informacja zwrotna o dostępności usług. Opcjonalnie możemy również zadzwonić do działu sprzedaży UPC (813 813 813).

Zobacz ofertę UPC

 


Podsumowanie dostępności internetu

Bardzo często efektem sprawdzania dostępności usług będzie oferta od kilku operatorów. Wybierając dostawcę dobrze jest kierować się opiniami sąsiadów na temat stabilności i jakości działania poszczególnych usługodawców. Warto pamiętać, że w różnych miejscowościach jakość usług nawet tego samego operatora może być diametralnie różna.

Jeżeli w naszej lokalizacji dostępny jest tylko jeden operator, który nie ma zbyt dobrej opinii, warto rozważyć wybór usług bezprzewodowych zamiast kablowych. Jeżeli nie jesteśmy na mapach dostępności żadnego z powyższych operatorów, dobrym pomysłem może być wykonanie połączenia telefonicznego na infolinię sprzedażową każdego z usługodawców. Konkurencja na rynku usług telekomunikacyjnych, jest bardzo duża i wymaga nieszablonowych działań od operatorów. Może okazać się więc, że w niedalekiej przyszłości dany operator planuje inwestycję właśnie w miejscu, gdzie szukamy usługi.

Zobacz też: Jaki internet najlepiej wybrać? 

Jak sprawdzić dostępność usług Netia, Vectra i UPC?
Ocena: 5 (100%) z 2 głosów

Udostępnij nas! W ten sposób podziękujesz za darmowe treści.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: